Новини департаменту

06.05.2024

Як правильно спілкуватися з родинами ветеранів та ветеранок, Захисників та Захисниць



        Війна це травматичний досвід. Ті, чиї близькі на захисті, отримують багато складного досвіду, який не встигають осмислювати й проговорювати.
        В Україні багато людей травмовані війною, тож будь-що може стати «тригером», тобто гачком, стимулом, який нагадує про болісний досвід. Не можна цілком уникнути таких стимулів, і їх не треба уникати, відмовляючись від комунікації.
        Не варто обмежувати спілкування через страх ненавмисно зачепити людину. Але треба допомагати знижувати негативний ефект від цих «тригерів» через дружнє й відкрите спілкування.
        Ветеран, психолог і керівник Гарячої лінії Українського ветеранського фонду Олександр Чаморсов ділиться порадами, як правильно спілкуватися з родинами ветеранів та ветеранок, захисників та захисниць:
        - не питати про травматичні події, не тиснути й не допитувати;
        - наскільки це можливо, шукати, встановлювати й підтримувати зручний режим спілкування;
        - бути активною стороною в розмові, проявляти ініціативу, коли співрозмовнику/ці складно;
        - фокусуватися на тому, як співрозмовник/ця справляється зараз і як він/вона справиться в майбутньому;
        - формувати позитивні образи себе, вашого співрозмовника/ці, вашої взаємодії і вашого майбутнього.
        

Контактна інформація

Телефони

+38 0332 28 10 00 - гаряча лінія
+38 0332 28 41 80 - приймальня
телефонний довідник департаменту